A Ford Transit Custom kisteherautó 2013-ban elnyerte az év haszongépjárműve címet, ami nem annak köszönhető, hogy teljesen új kategóriát teremtett volna (a történelemben láttunk már ekkora kisteherautót), sokkal inkább értékelhették a számos innovációt. Nagyon sok vezetőt segítő, biztonságot növelő rendszert építettek be, illetve rendelhetünk a kocsihoz. Természetesen van ABS, ESP és kipörgésgátló, megfejelve vészfékasszisztenssel, borulásgátlóval, utánfutó-kilengés csillapítóval, a vezető éberségét figyelő rendszerrel.
Terheléstől függően tudja szabályozni a menetstabilizáló rendszereket és a motorvezérlést - utóbbival akár üzemanyagot is meg lehet takarítani. A gazdaságos üzemeltetésben segíthet az ideális váltási pontokat jelző funkció és természetesen a városban komoly megtakarításokra képes start-stop rendszer is. A költségcsökkentés egy módja az is, ha nem bírságolnak meg gyorshajtásért, a kínkeservvel megspórolt decik árát pillanatok alatt beboríthatjuk az államkasszába. Hogy ezt elkerüljük, az ECO módtól függetlenül beállítható sebességlimiter nagy segítségünkre lehet.
A sok extra között találhatunk automata fényszóróvezérlést, esőérzékelős ablaktörlőket, a már korábban említett parkradart és tolatókamerát, ülésfűtést, fűthető szélvédő és tükrök, és akár komoly szórakoztató elektronikai csomagot is választhatunk. Ez nem csak jól szól, meg MP3-at játszik, de a korábban, személyautóknál bemutatott SYNC funkció segítségével pillanatok alatt párosítható a telefonunkkal, amit innentől kezdve egy bekövetkezett baleset után automatikus vészhívásra is tud használni a rendszer.
A kisteherautó vezetőfülkéjében sok rakodórekesz van, de a legutóbb vezetett Masternek közelébe sem érhetett. Ettől függetlenül minden kisebb és nagyobb kramancnak megtalálhatjuk a helyét, pohártartó, fedeles rekesz, felhajtható utas ülések alatti csomagtér, háttámlából lehajtható pohártartó és íróasztal teszi egyszerűbbé a munkát és a napi használatot. Ügyes megoldás a műszerfali telefontartó, gumírozott belsejével kíméletesen, de határozottan fogja a készüléket.
A raktér tele van hasznos részlettel, kellemes meglepetéssel. A nappali világosságot előállító LED-es világítást már említettem, amivel kapcsolatban csak az fáj, hogy 32 ezer+áfa extra költség. Ugyanakkor a teljes raktérborításért felszámolt 75 ezer+áfának minden fillérjét jól költhetjük el, mert nem csak az oldalfalakra, de a tetőre is jut farostlemez, és a teljesen szigetelt padlóburkolatot is megkapjuk. Ez utóbbi egy erős, strapabíró műanyag tálca, amin könnyebb csúsztatni a rakományt, mint egy gumi vagy fa borításon.
Transzportációs praktikumból juthat kívülre is. Egyedi tetőcsomagtartó rendszert szerkesztettek a Ford Transit Customhoz, aminek elemeit a tetőn kialakított menetes rögzítési pontokhoz erősíthetjük. A tető bordázata úgy van kialakítva, hogy az éppen nem használt tartókat be lehet hajtani a tető síkjába, ezzel is üzemanyagot és zajterhelést spórolva az üzemeltetőnek. Rendelhető a hátsó ajtóra létra, hogy a tetőre könnyebben pakolhassunk. A gyári vonóhorgot mindenképpen érdemes megrendelni, ha vontatni is akarunk: nettó ötvenezerért önmagában sem tűnik drágának, de ha hozzávesszük, hogy adják a vassal együtt a vontatmány stabilitás vezérlő programot, kész főnyeremény. A franc se akar egy bebicskázott szerelvényt lerángatni a szalagkorlátról.
Forrás: totalcar.hu