Nagy dilemma egy-egy jármű, pláne haszonjármű tesztje után, hogy mennyire merjünk ajánlani olvasóinknak egy vadonatúj példány pár napos használata alapján évekre, kilométerek százezreire egy befektetést. Így aztán örömmel fogadtuk a Ford hivatalos autókínzásáról szóló közleményét - talán segít megalapozottabban dönteni abban, hogy mennyire bízhatunk meg hosszú távon az új kis-Transitban.
A Ford Transit Custom modellt 6 hónap alatt 10 évnyi extrém kíméletlen használattal terheltek meg. A tesztsorozaton a több mint 150 profi tesztvezető mellett flottafelhasználók és a Ford mérnökei is részt vettek, akik az autókat a legkülönfélébb körülmények közt - só- és sárfürdőkben, +40 és -40 fok közti hőmérsékleteken - tették próbára.
A Transit Custom hat hónapon át megállás nélkül vontatott egy megrakott utánfutót, két hónapon át végsebességen száguldott, és a teszt eredményeképpen a Ford több mint száz fontos változtatást hajtott végre az autón.
"Azt hiszem, kevés vásárló tudja elképzelni, mi mindenen ment keresztül ez az autó" - mondja Barry Gale, a Ford Európa haszonjármű-részlegének főmérnöke. "A lehető legkeményebb próbákat eszeljük ki, amit egy haszonjármű még elviselhet, és csak akkor vagyunk elégedettek, ha ezeket a teherautó bravúrosan teljesíti - pont úgy, ahogy azt a Transit Custom kisteherautó tette."
A Ford több mint 600 jármű 10 millió kilométeren át rögzített adatait gyűjtötte össze a világ hét különböző piacáról, ezek az adatok segítettek a tízéves, 240 000 kilométeres kíméletlen használaton alapuló tartóssági célkitűzések kialakításában. A gyorsított tartóssági tesztfolyamat helyszíne a Ford Lommel próbapályája volt Belgiumban, ahol több mint 30 különféle teszt zajlott.
Néhány példa a szélsőséges feladatokra:
- Autópálya-sebesség: Két hónapon át tartós non-stop száguldás maximális sebességen
- Nyolcas: A teherautó egy hónapon át megállás nélkül nyolcasokat írt le a pályán
- A futómű erőssége: 60 km/órás sebességgel nekirohanni egy 140 mm magas járdaszegélynek
- Kátyúk és bukkanók: Az kisteherautó 5200 alkalommal hajtott végig egy kátyús és rázós szakaszon 70 km/órás sebességgel
- Korrózióvédelem: Az kisteherautó durva kaviccsal borított útszakaszokon, só- és sárfürdőkön hajtott át, utána pedig nagy páratartalmú kamrában ázott 12 héten át
Fejlesztésük során a Transit Custom prototípusai ugyancsak a legkeményebb körülmények közt vizsgáztak: Dubajban 40 fokos hőségben, Finnországban pedig -40 fokon bizonyították működőképességüket, és helytálltak a profi flottafelhasználók hosszú távú tesztjein is.
A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit Custom 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak.
A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom kisteherautó szerkezetén; a mérnökök egyebek mellett áttervezték és megerősítették a motortartó bakokat és a küszöbelemeket.
Forrás: vezess.hu
Teherautó bérlés
Ford Transit bérlés
- Kisbusz teszt Tourneo Connect vs Opel Vivaro
- magasított Ford Transit Custom furgon
- Ford Transit az év haszonjárműve 2014
- új Transit Connect 2014
- Már rendelhetők a Ford új mikrobuszai
- új Transit Connect furgon
- Ford Transit jubileum
- Ford Transit tesztelés
- Ford Transit és Fiesta Van teszt: Mindent bele!
- Ford Transit Custom - tartósság-teszt